Sorg och glädje

Jag hörde just på radion att Irving Penn gått vidare. En legend och enligt mitt tycke en av dom största fotograferna genom tiderna. Hans bild Frozen Food har inspirerat mej så även många av hans mode och porträtt bilder. Tyvärr har jag aldrig haft äran att träffa honom på nära håll men sett många av hans utställningar runt om i världen. Det ljus han använde har ett mycket stort inflytande på mitt eget arbete idag. Han blev 92 år. Må han vila i frid.

Mer glädjande var att jag idag fått veta att en av dom modeller jag arbetat med, Matthias, har fått ett mycket fint jobb och ska fotografera med Carl Bengtsson, en annan stor inspiratör i mitt skapande. Detta för en modebilaga inför julen som ska publiceras i Finacial Times. Jag är så glad för Matthias, det finns ingen jag kunde önskat det mer för. Han är en duktig modell men än mer en riktigt bra kille. Grattis. :-)


Kommentarer
Postat av: moa

hej! det är så att jag ska ta studenten nu till våren och ville bara fråga om du har någon som helst aning om inköpsställe för den grå-glittriga klänningen med en axel i inlägget nedan? jätte tacksam för svar! fina bilder!

2009-12-16 @ 00:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0