Torsdag

Jag frågar mej varför finns torsdagar? Det är inte direkt slutet på veckan, definitivt inte början och knappt äns mitten. Men vad skulle ärtsoppa och pannkaka vara utan torsdagar? Jag har läst andras bloggar idag. Det är faktiskt kul. Någon var kär, sånt värmer. Jag hoppas att det går bra för dom. Jag läste en kollegas blogg och han var läskigt nyttig, berättade om sin arbetsdag som syntes mej väldigt planerad. Jag har nog aldrig haft en planerad arbetsdag. I morse segade jag mej ur sängen vid nio och tände en cigg och tog lite kaffe med förhoppningen om att framåt 11 kunna misstas för en människa. Sedan dess har jag lyckats missa att köpa en 50 årspresent till en kompis men hunnit med att ta bilder på saker som byrån aldrig sett enligt en skiss på några prylar jag aldrig sett. Det gick bra. Jag fotograferade några kaffemuggar men har ännu inte hunnit frilägga dom men det hinner jag imorgon. Fått ok på ett litet panikjobb jag gjorde igår natt. Nu inser jag att en kunds nätverk ligger nere så jag funderar på hur jag ska leverera dagens panikjobb till dom, men det löser sej nog. Det känns skönt att börja få upp stressnivån lite så att man kan börja bli lite kreativ. Det finns inget som gör mej så nervös som att vara sysslolös. Jag läste om någon som var sur att inte folk vill betala och hon kände sej uppkörd. Lite trist när det blir så. Jag skulle också gärna få bättre betalt för det jag gör. Men det är ett tufft jobb. Min morfar sa en gång för länge sedan - Fotograf? Är det ett yrke? Är inte det någon jäkla fritidssysselsättning? - Jag tror att han hade rätt. Jag har inga större problem med vad jag ska göra på min fritid. Nu skulle jag vilja hitta någon som kan sälja, någon som kan sitta vid telefonen och ordna så att jag får lite möten. Någon gång måste jag ju få användning för den bok jag nu byggt upp. Jag vet inte om jag är en bra fotograf men jag vet att jag är en ganska taskig säljare. Kanske det skulle fungera bättre om jag kunde planera mina dagar lite bättre.

Till sist så ska jag kanske lägga upp en bild. Jag har inget jag gjort denna vecka jag kan visa ännu men jag har faktiskt tagit några bilder tidigare. Detta är Leoni. Hon är en underbar modell som jag haft glädjen att få göra bilder på några gånger. Allt blir faktiskt lite bättre när hon är med. På denna bild har hon till och med gjort sin egen make.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0